al een week onderweg - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Marijke - WaarBenJij.nu al een week onderweg - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Marijke - WaarBenJij.nu

al een week onderweg

Blijf op de hoogte en volg Marijke

23 Mei 2015 | Frankrijk, Chartres

Vandaag aangekomen in Chartres. Als zo'n 780 km gefietst. We komen steeds dezelfde mensen tegen. Tweeling uit Leuven waarvan de een pastoor is, dus de ander is voor ons de kapelaan. Hij heeft ook een veel slechtere fiets als de pastoor. Ook zien we steeds een stel uit Delft. Hier op de camping zijn nog veel meer mensen die op weg zijn naar Santiago! Het wordt steeds "drukker". Vannacht was het moeilijk om een slaapplaats te vinden. We waren in Oinville, waar een camping en kamerverhuur zou zijn. Helaas was de eigenaresse op vakantie. Het was al 6 uur. De volgende camping was nog 20 km verder met behoorlijke klimmetjes. Toen naar een paar adressen een dorp verderop gebeld voor kamers. Geen gehoor. Dus toen zijn we op de bonnefooi maar die kant op gaan fietsen. We waren nog maar net weer op weg en na de eerste helling werden we teruggeroepen door mensen van een bar. Ze vroegen of we slaapplekken zochten. We konden in de achtertuin van de kroeg onze tentjes opzetten, toilet en douche gebruiken en hadden zo het bier vers uit de bar. Super aardige mensen kom je tegen en ze worden nog boos ook als je wilt betalen. Dat was het weer zo'n beetje. Foto's erbij zetten duurt te lang. Die zet ik wel op FB. XXX Marijke en haar strakke broers!

• 23 Mei 2015 - 22:30

Claske Braun:

Zo te horen gaat het prima met jullie en avonturen geen gebrek!! Ga zo door en jullie zijn zo in Santiago ( ha ha )
    Nog heel veel plezier de groetjes aan de strakke broers.
    Liefs
    Claske

• 23 Mei 2015 - 23:03

Peter:

zo te zien hebben jullie goed weer. En was dat 'n rondje om de kerk of wil je laten dat we allemaal ezels zijn . Jullie fietsend en ik thuis blijven doe rustig aan en hou de moet er in . Groetjes Peter

• 24 Mei 2015 - 00:26

Els:

Super om te horen dat het goed gaat. Ben supers
    trots op julliE. X van je zus.

• 24 Mei 2015 - 04:13

Mariëtte:

Hoi Marijke,
    Jullie fietsen 100km per dag zo te lezen ( super Pelgrims)
    Wij hebben gelukkig geen problemen gehad met slaapplaatsen zoeken.
    Zijn in Biarritz beland en vliegen morgen terug naar huis.
    Mooie verdere reis gewenst Marijke uniek om dit met je broers te kunnen doen.
    Groetjes, Mariëtte en Bauke.

• 24 Mei 2015 - 09:00

Marga:

Mogge luitjes, wat een mazzel gisteren, slapen bij een kroeg.
    Wel leuk zo onderweg al die mensen, ja zo komen jullie erwel.
    Doe voorzichtig en fiets ze weer vandaag groetjes

• 24 Mei 2015 - 09:35

Henk:

leuk hè die onverwachte verrassingen (ja, ik weet het; verassingen komen per definitie onverwacht)
    Dit soort dingen maakt zo'n tocht tot een onvergetelijke ervaring en maak je niet mee als je je per Mercedes voortbeweegt.

Groeten,

Marja en Henk

• 24 Mei 2015 - 12:21

Tim Vermeulen:

Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Ik zal vanavond in de lentefeest tent een klein biertje op jullie drinken! Groetjes Tim

• 25 Mei 2015 - 09:36

Joop:

Zo, dat is een behoorlijk eind weg. Een dooddoener natuurlijk want iedereen vindt het knap wat jullie aan het doen zijn. En dat is het ook als min of meer tweede cliché. Geen kapotte spullen, muggenbeten, zere konten te melden en of andere ongemakken. Ik heb er geen verstand van wat jullie doen maar begrijp dat de reis belangrijker is dan het doel. Mensen ontmoeten, verhalen meemaken en uiteraard toch wel de inspanningen en sportprestaties leveren. Maar de reis bovenal zal bijzonder blijven. Wens jullie een gezonde sportieve voortzetting. Ik hoop en weet ook zeker dat de oorkonde 'pelgrim' voor het leven gehaald gaat worden. Groet Joop

• 25 Mei 2015 - 15:33

Wim Van Mierlo :

Hallo allemaal wat gaan jullie snel ,genieten toch wel van de omgeving je komt hier misschien
    nooit meer.
    Of komt er een rustdag aan.gr