het echte Spanje! - Reisverslag uit Lumbier, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu het echte Spanje! - Reisverslag uit Lumbier, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu

het echte Spanje!

Blijf op de hoogte en volg Marijke

05 Juni 2015 | Spanje, Lumbier

Vanaf Col de Somport vol gas naar beneden gedenderd tot we in Jaca waren. Een lange afdaling in prachtig weer en hele mooie Pyreneeën om ons heen. Daarna hebben we een omweg gemaakt langs een abdij die prachtig opdook in het bergachtige landschap. Het kwam op mij een beetje Oosters over. Voor we daar waren was het nog pittig klimmen. Gelukkig vanaf de abdij weer lekker naar beneden knallen. In Santa Cilia de Jaca een refugio opgezocht om te overnachten. Een camping was niet in de buurt. Gezellige avond gehad met een stel uit Haastrecht die we de laatste dagen regelmatig tegenkomen. De Spaanse dames staan verbaasd van Gerrit zijn lengte. Maar Marga geen zorgen hoor. Qua volume zijn ze hetzelfde als Gerrit, maar dan ongeveer 1.50 hoog(en breed) en van middelbare leeftijd. Vandaag ontbeten in een barretje (daar haalt Ikea het niet bij). En zo'n 75 km gereden langs een prachtig felblauw stuwmeer en door een prachtige kloof van Lumbier. Het was even zoeken om er te komen maar het was fantastisch. Veel vale gieren gezien en door een stikdonkere tunnel gefietst. We kamperen nu in Lumbier. Het was bijna te heet om de tent op te zetten. Maar ook wel weer lekker om buiten te zijn. We gaan morgen weer verder maar omdat het waarschijnlijk weer zo heet wordt morgen (33 graden vandaag) slaan we Pamplona waarschijnlijk over.
Maar dat lezen jullie de volgende keer wel weer. Groeten kwatro cyclistas.

• 05 Juni 2015 - 21:38

Regina:

geweldig Marijke! En broers natuurlijk. Doe je voorzichtig met afdalen; voeten op de trappers he! Ik heb bewondering voor jullie. Hoeveel km staan er al op het log? Heel veel plezier nog. Fijn dat het zo goed gaat.
    xxx, Regina

• 05 Juni 2015 - 21:39

Wil:

Apart hè die abdij. Toen wij er waren stroomde de regen van de berg af. Pamplona overslaan lijkt me beter. Dan hadden jullie via st.jean moeten gaan. Groetjes.

• 05 Juni 2015 - 21:39

Trees:

Haha, volgens mij is Don Gerrit ook van middelbare leeftijd. Hier was het vandaag ook boven de 30gr. Maar toen ons weekend begon om 1800 uur was het alweer over. En er zijn hier in Nederland ook ergens 30 gieren geland, maar morgen is het weer kouder. Dus dan zullen ze wel weer richting Spanje gaan. Groetjes en veel plezier.

• 05 Juni 2015 - 21:45

Claske Braun:

Fantastisch om al die mooie avonturen te lezen, het gaat lekker opschieten he.doe maar voorzichtig als het zo warm is, het is hier vandaag ook 30 graden, zelfs niets doen is al te warm.
    Succes de komende dagen, doe je mannen de groetjes en een knuffel voor jou

• 05 Juni 2015 - 22:13

Els:

Wel een beetje voorzichtig hé met die afdalingen. Met al die gieren op de loer gier je zo uit de bocht. Veel plezier.

• 06 Juni 2015 - 08:39

Jos&Corry:

Hoi Marijke,
    Vandaag 3 weken onderweg, die kou en regen van toen ben je nu natuurlijk allang vergeten, maar ik niet !
    Ga vooral genieten van de mooie natuur en de gastvrije bewoners van het Baskenland.
    Hoe sta je trouwens in het bergklassement? Er komen er nog veel hoor, maar laat je niet gek maken door die broers van je,
    Toi, toi toi Liefs J&C

• 06 Juni 2015 - 10:34

Marga:

Hallo fietsers, wat gaan jullie goed zeg, maar doe voorzichtig met de afdalingen.
    Gisteren receptie van Walter en Carola geweest met Kitty.
    Was onwijs super, zagen er prachtig uit en heel mooi weer hadden ze.
    Iedereen vraagt dan hoe het met jullie gaat, is zo leuk.
    Ze leven allemaal mee, en petje af wat jullie allemaal doen.
    Oke fiets ze en doe voorzichtig, groetjes uit Den Hoorn xx

• 06 Juni 2015 - 12:56

Marian Hoogendijk:

Leuk om jullie verhalen te lezen; vorig jaar om deze tijd maakten we ongeveer dezelfde tocht, en we zijn best een beetje jaloers! Geniet van de gezellige stadjes in Spanje, jullie komen er nog een heleboel tegen, en probeer overal de lekkerste tapas met natuurlijk het bijbehorende wijntje uit. We volgen jullie verder richting Santiago, het uiteindelijke doel, maar de weg ernaartoe is natuurlijk het allermooiste om met elkaar mee te kunnen maken. Een ervaring die je nooit zult vergeten! En vergeet niet te stempelen hè!
    Marian Hoogendijk en Ruud Kersbergen

• 07 Juni 2015 - 19:10

Wil En Leny:

Wat gaan jullie goed zeg, en wat zien jullie veel moois onderweg. Maar wat een temperatuur nu, dat vergt veel energie! Doe voorzichtig, kijk alweer uit naar jullie volgende verslag groetuh van ons..

• 08 Juni 2015 - 10:01

Thea Van Den Berge:

nou, jullie schieten al lekker op als ik het zo bekijk. geniet ervan zou ik zeggen. kan jullie nog even volgen en dan gaan we op vakantie. nog heel veel fietsplezier toegewenst en op naar santiago! groetjes thea v.d. berge.