Cruz de Ferro - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu Cruz de Ferro - Reisverslag uit Molinaseca, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu

Cruz de Ferro

Blijf op de hoogte en volg Marijke

13 Juni 2015 | Spanje, Molinaseca

Hallo allemaal, we hebben vaak geen WiFi, dus af en toe liggen we een beetje achter. Gisteren zijn we Leon gepasseerd en natuurlijk bekeken. Eerst de kathedraal (was natuurlijk gesloten) gefotografeerd en over het marktje rondom de kathedraal gelopen. Toen geprobeerd om een stempel te bemachtigen. Maar dat is ook nog weleens moeilijk. Uiteindelijk gelukt in het ziekenhuis dat om de hoek van de kathedraal lag. Toen zijn we nog langs het San Marco hostel gegaan. Dit was vroeger een pelgrimsonderkomen maar tegenwoordig niet meer te betalen voor arme sloebers. Het is een prachtig hotel geworden, heel mooi gerestaureerd en super super luxe. Vanaf Leon over een paar grindpaden (helaas ook de eerste lekke band:Jan, en hopelijk de laatste) naar Hopital de Obrigo. Daar naar de camping, een dag van 107 km. Vandaag klimmen naar Cruz de Ferro. Voor we gaan nog even langs de fietsenmaker. De klim viel echt mee , of wennen we eraan? Stenen neergelegd. En toen weer naar beneden. Maar dan komt er toch nog een klimmetje van 12%. Heel venijnig. Als we beneden zijn zoeken we een kampeerplek bij de albergue van Molinaseca. Voor €10,- 4 tentjes en 4 pers. met de mogelijkheid om binnen te douchen en te koken, maar we gaan weer lekker uit eten!

• 13 Juni 2015 - 22:28

Marian:

Hoi marijke, het begint op te schieten begrijp ik. Nog zo'n 200 km te gaan?? Hele fijne dagen nog!! Lieve groeten
    marian

• 13 Juni 2015 - 22:35

Wil:

Jullie gaan echt heel goed. Nog een week voor het laatste stukje. Super.

• 13 Juni 2015 - 23:06

Claske Braun:

Nog een paar dagen en het is gepiept, respect jullie gaan als een speer!!!!
    Kan niet wachten om al je verhalen te horen,succes en vooral nog veel plezier .
    Liefs
    Claske

• 13 Juni 2015 - 23:08

Jan En Anneke:

Hoi marijke en de mannen, was toch wel weer een speciaal momentje vandaag bij Cruz de Ferro toch?
    Heb je onze steen nog even goed gelegd? Het einddoel komt in zicht maar er komen nog wel een paar leuke bultjes maar met 3 sterke sherpa`s bij je kan je niets gebeuren!! Bon Camino

• 13 Juni 2015 - 23:17

Karina:

heey Marijke, alsof je net weg bent. Ik lees dat jullie al bezig zijn met de laatste 200 km.
    Veel succes met de bergen die nog moeten komen!! Het gaat vast lukken. Geniet nog van je laatste dagen!!

• 13 Juni 2015 - 23:21

Mariëtte Wallinga:

Hoi Marijke,
    Het gaat fantastisch ( maar het venijn zit in de staart) heb ik begrepen.
    Wat zullen jullie trots zijn als je Santiago binnenfietsen.
    Nog een paar mooie dagen met elkaar.
    Bauke en Mariëtte.

• 13 Juni 2015 - 23:33

Mariëtte:

Het thuis front is zo apen trots op jullie.Jullie zijn kanjers. tot zaterdag

• 13 Juni 2015 - 23:43

Els:

Ik ben zo trots op jullie. XXX

• 13 Juni 2015 - 23:49

Ien De Lange:

Ook wij zijn trots en kunnen niet wachten op jullie verhalen nog een goede laatste week met mooi weer
    Xxx van ons

• 14 Juni 2015 - 00:53

Regina:

veel succes delaatste dagen. Nu ook nog klimmen? Nu, het beste dan. Heel veel plezier. En geniet er van. Hier genieten we van het mooie weer. Vanmorgen met z'n tienen naar de Rottemeren. We missen je

• 14 Juni 2015 - 01:19

Margaret:

Jullie gaan lekker, leuk alles te lezen, jullie maken een hele berg mee (letterlijk en figuurlijk) geweldig allemaal dat je dit kan en mag meemaken, geniet er nog van, laatste stukje heb ik begrepen 200 km.?? Vind het nu al een enorme prestatie, en ook leuk zo samen met je broers mee te maken Marijke. Veel succes en de groetjes uit Naaldwijk van Jos en Gret

• 14 Juni 2015 - 10:02

Jack:

De eindstreep is bijna in zicht. Nog veel succes met de laatste etappes.

• 14 Juni 2015 - 10:20

Mineke En Peter:

Fantastisch, wat jullie presteren! En doorgaan- jullie kunnen het!!!
    We kijken vaak even naar je leuke verslag, geweldig!
    Groetjes uit Den Hoorn

• 14 Juni 2015 - 14:15

Wil En Leny:

zo de laatste loodjes, wat gaan jullie als een speer zeg! Geniet nog van de laatste km. Groetjes van ons.

• 14 Juni 2015 - 16:09

Henk:

Je weet het; Als je de Cruz de Ferro hebt bereikt is Santiago in zicht. Nog een paar bultjes en jullie zijn er. Veel succes en plezier bij deze laatste loodjes.

Marja en Henk

• 14 Juni 2015 - 21:33

Paul En Els:

De laatste loodjes, voor ons hier ook veel succes en geniet er van.

• 15 Juni 2015 - 08:22

Jac De Geus:

Hallo Marijke en mannen,
    Ontdaan van al jullie figuurlijke lasten middels het plaatsen van de steen bij Cruz de Ferro, nu lekker 'afdalen' naar Santiago, het eiddoel.

• 15 Juni 2015 - 10:11

Frank:

Hoi Marijke,
    Nog net op tijd, vlak voordat je de hele tocht hebt uitgefietst, zie ik dan een reisverslag van je. Wat ben je geweldig stoer om deze uitputtingsslag met "je" mannen mee te doen. Ik heb echt bewondering voor je.
    Nu nog de laatste loodjes. Geniet van de tocht ...en elkaar.
    Frank.

• 15 Juni 2015 - 12:08

Buitendienst:

Beste Gerrit en familie,

Succes in deze laatste fase van jullie tocht. Lekker genieten nog en tot gauw.

Collega's buitendienst

• 15 Juni 2015 - 13:48

Sil En Flip:

Hoi Fietsers

Wat zijn jullie super goed bezig zeg, nog maar een stukkie al is dat niet het makkelijkste stukkie geloof ik maar ook dat gaan jullie zeker redden met elkaar. Geniet er nog even van met elkaar en we denken nog steeds aan jullie.

Groetjes Flip en Sil

• 17 Juni 2015 - 21:37

Willem En Lil:

Hallo Marijke + broers. Wat kunnen wij nog toevoegen aan al die superlatieven?? Leefden enorm met jullie mee tijdens dat slechte weer. Volgens de "kenners" zijn jullie er bijna, dus nog even doorzetten en dan die grote ontlading . . . . . ! Wat zal dat een feest worden. Voor ons zijn jullie nu al de grote Kampioenen. En dan nog een paar dagen heerlijk relaxen. De diverse thuisfronten wachten met spanning op jullie thuiskomst. En so do we.
    Liefs en hartelijke groeten, ook aan de broers. (Zijn er al eerder drie broers + een zus naar Santiago gefietst?? Iets voor het Quines Book of Records?)
    PS Over gespierde benen gesproken: vorige week was m'n ene been zo dik dat ik bang was dat de huid zou barsten. Maar alles is weer bij het oude!!
    Marijke, tot ziens, Lil