Bedankt voor alle support - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu Bedankt voor alle support - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Marijke - WaarBenJij.nu

Bedankt voor alle support

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke

21 Juni 2015 | Spanje, Santiago de Compostella

We hebben nog heerlijke dagen gehad in Santiago met de aanhang! Het hotel lag midden in de stad en was toch wel heel comfortabel na al het kamperen. De tentjes waren al gauw opgedroogd in de badkamer en wij hadden alle tijd om de stad te verkennen, kerken te bezoeken, oude bekenden van onderweg tegen te komen en van terras naar terras te hobbelen voor ons onderzoek waar ze de lekkerste tapas hadden. Het was elke dag zo tussen de 25 en 30 graden en dan moet je het vochtgehalte goed in de gaten houden!
Donderdag hebben we de bus naar Fisterra genomen (de aanhang wilde niet achterop de fiets). Dit is het meest westelijke punt van Europa, dat al in de prehistorie een mythologische rituele plaats was waar bij zonsondergang offers werden gebracht. Nu zou men er ter afsluiting van de tocht versleten uitrustingsstukken verbranden. Her en der zie je wat verbrande restjes liggen. De moeite waard om geweest te zijn.
En dan zit het er echt op: zaterdag vlogen we terug. Met een uur vertraging. Op Schiphol was er alweer een heel ontvangst comité van kinderen, kleinkinderen, familie en vrienden. Weer zo'n kippenvel momentje.
Met het bekijken van de foto's komen er weer allerlei herinneringen boven en dat zal nog wel even doorgaan. Wij genieten nog even door.
Iedereen heel erg bedankt voor al het medeleven. Het heeft ons geholpen ons einddoel te bereiken.

• 21 Juni 2015 - 23:47

Wil:

Mooi gesproken Marijke.

• 21 Juni 2015 - 23:55

Regina:

wat een super-einde van een bewonderingswaardige tocht. We hopen je weer snel te zien. (Donderdag?)

• 22 Juni 2015 - 08:38

Claske Braun:

Ik zal je mooie verhalen missen, tot Zondag dan mag je weer fietsen,

• 22 Juni 2015 - 08:43

Ludie:

Wij hebben met grote bewondering genoten van jullie foto, s en verhalen, en ook op de kaart gevolgd. We zien elkaar hopelijk binnenkort voor de rest van de verhalen en de foto, s.

• 22 Juni 2015 - 09:07

Jan En Anneke:

Hoi Marijke wat een geweldig toch, vooral Fisterra vonden wij heel speciaal. Geniet nu maar even na. Tijdens het fietsen vraag je, je wel eeens af, waar je mee bezig bent.nu weet je vaarvoor je het heeft gedaan.

• 22 Juni 2015 - 10:36

Frank:

Hoi Marijke, Voor jouw sportieve prestaties heb ik altijd al veel ontzag gehad, maar nu kan ik alleen nog maar in superlatieven spreken. Voor mij ben je een stoere, maar ook charmante vrouw die een wereldprestatie heeft neergezet: een kanjer..!!
    Welkom thuis.

• 22 Juni 2015 - 17:26

Ab En Francien:

Stoere Fietsers.
    Wat hebben jullie een enorme prestatie geleverd.
    Het zal echt niet vanzelf zijn gegaan, maar TOP.
    Al jaren het idee gehad dat wil ik nog een keer doen,
    en nu is het voltooid.
    Wat zullen jullie onder elkaar het hier nog veel over hebben!
    En erg leuk dat jullie LIEFFIES. jullie zo hebben verrast.
    Nogmaals gefeliciteerd! Groetjes van Francien en Ab.

• 22 Juni 2015 - 18:05

Lil:

Hallo lieve Kampioen!! Een heerlijke (tapas) ontlading. We zien de gehele familie + degenen die jullie onderweg ontmoet hebben, voor ons. Allemaal in een euforische sferen. Onze petten af voor deze bijzonder knappe prestatie. Hopen t.z.t. de foto's te zien.
    En nu weer even wennen aan de Nederlandse ZOMER! Tot ziens.
    Liefs en groeten, Willem en Lil

• 23 Juni 2015 - 06:33

Jac De Geus:

Als dame op het 'einde van de wereld'.

• 27 Juni 2015 - 14:39

Caminofrans:

Ola Pelegrinoos,
    Het is vreemt dat men vind dat een fietstochtje naar Santiago do Compestela een prestatie vind! een pelgrimstocht dient gewoon te worden gelopen, met zoon stalen ros sta je toch voor aap!
    gegroet,
    Caminofrans

• 27 Juni 2015 - 17:25

Santiago3:

Hallo Caminofrans,

Volgens mij ben jij zo'n figuur die de camino gaat lopen in gedeeltes en niet het lef in je donder hebt om het in een keer te doen.
    En doe dan onderweg ook gelijk wat aan je nederlandse taal.